Tuesday, October 26, 2010

Nekad Ketua Jurulatih Kelantan B.Sathianathan Untuk Cipta Sejarah dan Bukannya Mengulangi Sejarah...

Tekad lakar sejarah

KETUA jurulatih skuad The Red Warriors, B Sathianathan tidak mahu pasukannya hanya sekadar mengulangi sejarah perlawanan akhir Piala Malaysia tahun lalu, tetapi berhasrat menjulang kejuaraan itu dalam perlawanan menentang Negeri Sembilan (NS).

Menurutnya, harapannya cuma ingin mencipta sejarah baru berikutan Sang Kijang tidak pernah membawa pulang piala kebanggaan itu walaupun berjaya melangkah ke peringkat akhir empat kali.


“Saya mahu mencipta sejarah baru bola sepak Kelantan dan bukannya sekadar mengulangi sejarah yang sudah tercipta sebelum ini.


“Bagi saya lebih baik kita berusaha mencipta sejarah baru dan bukannya sekadar berbangga dengan kejayaan yang pernah dikecapi.

Mengulas mengenai pasukan lawan, Sathianathan mengakui NS memiliki kelebihan dan pengalaman pemain menjadikan mereka sebagai satu pasukan berkualiti untuk mempertahankan Piala Malaysia.


Bagaimanapun, katanya, faktor itu bukanlah satu-satunya penentu kemenangan pasukan kerana segala kemungkinan boleh berlaku pada perlawanan akhir nanti.

“Saya mengharapkan komitmen dan kesungguhan semua pemain Kelantan untuk memenangi perlawanan dan memenuhi harapan penyokong.


“Selain itu, saya juga mengharapkan penyokong skuad Kijang memberikan sokongan kepada pasukan dan bukannya datang ke stadium untuk mengganggu tumpuan pemain,” katanya.

No comments:

Post a Comment