Tuesday, October 26, 2010

My First Back Page (Sport) Menjelang Final Piala Malaysia Kelantan VS N.9

Indra hargai toleransi FAM

Oleh Mohd Fitrie Muhamad

PENANGGUHAN penggantungan ketua jurulatih, B Sathianathan oleh Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM) kelmarin memberi suntikan semangat awal kepada pemain The Red Warriors sebelum menghadapi final Piala Malaysia menentang Negeri Sembilan (NS), Sabtu ini.

Keputusan penangguhan hukuman itu membolehkan Sathianathan berada bersama pemain di bangku pemain pada perlawanan akhir di Stadium Nasional, Bukit Jalil.


Kapten pasukan, Indra Putra Mahayuddin berkata, penangguhan pergantungan itu memberi motivasi untuk mengharungi perlawanan akhir menentang NS buat kali kedua berturut-turut.


“Pelbagai kesukaran terpaksa dihadapi pemain pada perlawanan separuh akhir menentang Kedah, kini ia bagaikan sinar baru kepada kami untuk terus bermain bersungguh-sungguh di perlawanan akhir.

“Saya berterima kasih kepada FAM kerana Sathianathan akhirnya boleh bersama-sama kami di padang menentang NS,” katanya.


Jumaat lalu, Sathianathan dikenakan hukuman penggantungan enam bulan dan denda RM2,000 oleh Jawatankuasa Disiplin FAM selepas didapati bersalah mempertikai keputusan Jawatankuasa Pertandingan Tempatan dengan memberi kenyataan kepada media berhubung venue bagi perlawanan saingan Liga Super antara Perlis dan Terengganu.

Indra berkata, ketiadaan jurulatih pada separuh akhir kedua lalu mengakibatkan dia dan rakan lain sukar mengatur corak perlawanan.


“Saya juga yakin penyokong dan rakan sepasukan turut gembira dengan penangguhan hukuman ini dan diharap Kelantan dapat membawa pulang Piala Malaysia,” katanya.

No comments:

Post a Comment